loading...
سماور
علیرضا زلفی بازدید : 1 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

   

 

 مواد لازم:

• 2 فنجان کدوی رنده شده
• نیم قاشق چایخوری سیر له شده
• نیم قاشق چایخوری آویشن
• نیم قاشق چایخوری ریحان خشک
• 1 دسته جعفری
• کمی نمک و فلفل سیاه
• 1 عدد تخم مرغ بزرگ
• سه چهارم فنجان آرد
• نیم فنجان روغن نباتی

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

 

سوره «واقعه» چنان که از نامش پیدا است، از قیامت و ویژگی هاى آن سخن مى گوید، و این معنى در تمام آیات 96 گانه سوره، مسأله اصلى است .

محتواى سوره واقعه

در «تاریخ القرآن» از «ابن ندیم» نقل شده: سوره «واقعه» چهل و چهارمین سوره اى است که بر پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نازل شد، قبل از آن سوره «طه»، و بعد از آن «شعراء» بوده است.

این سوره، همان گونه که از لحن آن پیدا است، و مفسران نیز تصریح کرده اند، در «مکّه» نازل شده است، هر چند بعضى گفته اند آیات 81 و 82 در «مدینه» نازل گردیده، ولى، دلیلى براى این گفته در دست نیست، و نشانه اى در آیات مزبور بر این ادعا وجود ندارد.

سوره «واقعه» چنان که از نامش پیدا است، از قیامت و ویژگی هاى آن سخن مى گوید، و این معنى در تمام آیات 96 گانه سوره، مسأله اصلى است، اما از یک نظر مى توان محتواى سوره را در هشت بخش خلاصه کرد:

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

چمدونش را بسته بودیم،با خانه سالمندان هم هماهنگ شده بود

کلا یک ساک داشت ،کمی نون روغنی، آبنات، کشمش ،چیزهایی شیرین، برای شروع آشنایی …

گفت: "مادر جون، من که چیز زیادی نمیخورم یک گوشه هم که نشستم نمیشه بمونم، دلم واسه نوه هام تنگ میشه!”

گفتم: "مادر من دیر میشه، چادرتون هم آماده ست، منتظرن.”

گفت: "کیا منتظرن؟ اونا که اصلا منو نمیشناسن! آخه اون جا مادرجون، آدم دق میکنه ها، من که اینجا به کسی کار ندارم اصلا، اوم، دیگه حرف نمی زنم. خوبه؟ حالا میشه بمونم؟”

گفتم: "آخه مادر من، شما داری آلزایمر می گیری همه چیزو فراموش می کنی!”

گفت: "مادر جون، این چیزی که اسمش سخته رو من گرفتم، قبول! اما تو چی؟ تو چرا همه چیزو فراموش کردی پسرم؟!”

خجالت کشیدم …!

 





 

علیرضا زلفی بازدید : 2 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

 

خیار هم از آن دسته میوه ها یا گیاهانی است که نامش در قرآن ٱمده است. هرچند تمام گیاهانی که از زمین می رویند از هر نظر مهم و آیت روشنی از عظمت خداوند ند؛ اما گیاهانی که در قرآن کریم از آنها اسم برده شده هم از نظر خواص و کاربرد و هم از جهت اشاره به رویدادها و اتفاقاتی که همراه با نام این گیاهان آمده نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند و از آنجا که نام این گیاهان با کلام الهی آمیخته شده از ارزش بیشتری برخوردارند. 

علیرضا زلفی بازدید : 5 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

از کلیپ‌ها و بازی‌ها و بسیاری از آموزش های مالتی مدیا گرفته تا انواع تبلیغات و سرگرمی ها و پخش کننده‌های آهنگ و فیلم تحت وب همه و همه جهت اجرا نیاز به نصب برنامه‌ای تحت عنوان فلش پلیر (Flash Player) دارند. البته برنامه فوق به صورت رایگان توسط سایت Adobeدر اختیار کلیه کاربران قرار می‌گیرد و فقط شما قادر به نصب آنلاین Flash Player بوده و اگر این برنامه به هر دلیلی دچار مشکل شود دوباره باید به سایت فوق مراجعه و به صورت آنلاین این برنامه را نصب کنید.

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 5 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

نرم افزار Loader Droid PRO download Manager ابزاری برای دانلود فایل ها از اینترنت می‌باشد، این نرم افزار محبوبیت فراوانی در بین کاربران دارد و در گوگل پلی از 5 امتیاز 4.7 را به خود اختصاص داده است. اگر به دلیل قطعی اینترنت فایل دانلود شما ناقص بماند با این برنامه شما قادر خواهید بود ادامه فایل را بعد از اتصال اینترنت دانلود کنید.

 

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

برای تسلط هر چه بهتر بر روی زبان انگلیسی، آشنایی و شناخت مناسب از دستور زبان انگلیسی بسیار ضروری است. این برنامه Grammar Expert : English Grammar Advanced درس های تخصصی و طبقه بندی شده برای آموزش دستور زبان انگلیسی را در درون خود گنجانده است، که این درس ها تمام مفاهیم مرتبط با دستور زبان را شامل می شوند. در این 20 درس مواردی چون: اسم، صفت، فاعل، زمان ها، مقایسه، صفت ملکی، قید ها و ... به صورت کامل شرح داده شده است. تعیین سطح ها و سوالات برنامه در حد toefl است و می توانید به سطوح ارائه شده توسط نرم افزار اطمینان کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: ارائه سطح نسبت به آموزش، الگوریتم های ویژه برای سنجش توانایی فرد امتحان دهنده، امکان به اشتراک گذاری نتایج امتحان ها با استفاده از ایمیل و ... اشاره کرد.

 

  

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

روزی بهلول به حمام رفت ولی خدمه حمام به او بی اعتنایی نمودند و آن قسم که دلخواه بهلول بود او را کیسه ننمودند.

با این حال وقت خروج از حمام بهلول ده دینار که همراه داشت را به استاد حمام داد و کارگران چون این بذل و بخشش را دیدند همگی پشیمان شدند که چرا نسبت به او بی اعتنایی کردند.
بهلول باز هفته دیگر به حمام رفت ولی ….

این دفعه تمام کارگران با کمال احترام او را شست و شو نموده و مواظبت بسیار نمودند ، ولی با اینهمه سعی و کوشش کارگران موقع خروج از حمام بهلول فقط یک دینار به آنها داد ، حمامی ها متغیر گردیده پرسیدند سبب بخشش بی جهت هفته قبل و رفتار امروزت چیست ؟

بهلول گفت: مزد امروز حمام را هفته قبل که حمام آمده پرداخت نمودم و مزد آن روز حمام را امروز می پردازم تا شماها ادب و رعایت مشتری های خود را بنمایید.

علیرضا زلفی بازدید : 2 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

درست است که هنگام تایپ رمز عبور در حساب‌های کاربری خود، آنها به صورت ستاره یا نقطه نمایش داده می‌شوند اما باید بدانید که به راحتی در زنجیره ورود به سیستم کامپیوتر شما ذخیره می‌شوند. این ورودی شامل رمزهای عبور، گواهی‌ها و کلیدهای وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی است که نیاز به رمز عبور دارند و شما از آنها بازدید می‌کنید. برای حفاظت از اطلاعات و نام کاربری، همه رمزهای عبور شما مخفی هستند و نمی‌توان به آنها دسترسی داشت تا زمانیکه شما رمز سیستم اجرایی کامپیوتر را وارد و رمزها را مشاهده کنید. برای حفظ همه مراتب احتیاط لازم است که رمز سیستم اجرایی کامپیوتر خود را به کسی نگویید و همچنین همیشه سعی کنید کامپیوتر را قفل کنید تا کسی به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشد.

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

چگونه گلدانی انتخاب کنید که هم گیاه‌تان در آن راحت باشد و هم خانه‌تان زیبا‌تر شود؟
گلدان‌ها و ظروفی که استفاده می‌کنید، بازتابی از شما و سلیقه‌تان است. خوشبختانه تنوع نامحدودی برای انتخاب وجود دارد. اگر شما نمی‌توانید بهترین گلدان را پیدا کنید، آن را از هر چیزی که فقط آب و خاک را در خود نگه دارد، درست کنید. شکل و ظاهر گلدان برای گیاه مهم نیست، بلکه برای شما مهم است.





آنچه برای گیاه مهم است، این است که ظرفی انتخاب کنید که انتهای آن سوراخ داشته باشد تا خوب زهکشی کند؛ زیرا بسیاری از گیاهان دوست ندارند به مدت طولانی در محل خیس باشند. بیشتر گلدان‌ها سوراخ برای زهکشی و یک بشقاب زیر خود دارند، بشقاب به گلدان متصل یا چسب شده است تا از آن جدا نشود. بشقاب را جدا نکنید. بدون آن به علت پر آبی گیاه، آب زیادی روی زمین یا فرش ریخته می‌شود.

حجم:
سایز گلدان نیز برای گیاه خانگی شما اهمیت دارد. گلدانی انتخاب کنید که به گیاه خانگی شما فضای کافی برای رشد دهد. از بزرگی گلدان برای جاگیری گیاه به طور راحت، بدون فشرده شدن اطمینان حاصل کنید. به عنوان یک دستور کلی هنگام کاشت مجدد، گلدانی بزرگ‌تر از آنچه که در حال حاضر گیاه داخل آن است، انتخاب کنید. اگر می‌خواهید یک گیاه بلند داخل گلدان قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که اندازه گلدان مناسب باشد که پس از پر کردن، سرریز نشود. برای گیاهان بلند، یک گلدان پهن احتمال برعکس شدن را به حداقل می‌رساند. برای تعویض گلدان گیاهان خود این مطلب را ببینید.

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 41
  • بازدید سال : 64
  • بازدید کلی : 1,947