loading...
سماور
علیرضا زلفی بازدید : 7 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

آیا اجنه از غذای ما می خورند و ما باید ته ظرف غذایمان را برای آن ها بگذاریم؟

این مطلب صحیح است که نباید استخوان را به شکل کامل پاک کنیم، چون اجنه از آن استفاده می کنند (و ظاهرا استفاده آن ها به شکل بو کردن است)

على بن اسباط گوید: که ابو حمزه طعامى تهیّه کرد و ما را که جماعتى بودیم دعوت کرد، هنگام خوردن غذا ابو حمزه شخصى را دید که استخوانى را بکلّى پاک نمود، او را آواز داد که این کار را نکن زیرا از على بن الحسین علیهما السّلام شنیدم که مى‏فرمود: استخوان را از هر چه با او است برهنه نسازید زیرا جنّ را در آن سهم است و اگر چنین کنید چیزى را از خانه مى‏رباید که براى شما بهتر است از اینکه به استخوان است.

از امام ششم علیه السّلام پرسیدم کسى با استخوان یا پشکل یا چوب استنجاء کند، فرمود: استخوان و سرگین خوراک پریانند که با رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله قرار داد کردند، و با هیچ کدام شایسته نیست.

 

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 19 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

مثال جالب زیر از حاج آقا قرائتی نقل شده:

آدمها سه دسته اند:

- عینک!

- ملحفه!

- فرش!

وقتی یک لکه ی چایی بنشیند روی عینکت، "بلافاصله" زود آن را با "دستمال کاغذی" پاک می کنی!

وقتی همان لکه بنشیند روی ملحفه، می گذاری "سر ماه" که لباس ها و ملحفه ها جمع شد، همه را با هم با "چنگ" (زمان قدیم!) می شویی!

وقتی همان لکه بنشیند روی فرش، می گذاری "سر سال" ، با "دسته بیل" به جانش می افتی!!!
خدا ( و به تعمیم آن: ولی خدا) هم با بنده های مومنش مثل عینک رفتار می کند. بنده های پاک و زلالی که جایشان روی چشم است، تا خطا کردند، بلافاصله حالشان را می گیرد (والبته دردنیا و خفیف) .. دیگران را به موقعش تنبیه می کند آن هم با چنگ!! و آن گردن کلفت هایش را می گذارد تا چرک هایشان جمع شود (قرآن کریم: ما به کافران مهلت می دهیم تا بر کفر خویش بیافزایند) و سر سال (یا قیامت، یا هم دنیا و هم قیامت) حسسسسابی با دسته بیل(!) از شرمندگیشان در می آید!!!

 

علیرضا زلفی بازدید : 4 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

 کرو دی زیکو یا تپه زیکو در جنوب شهر مکزیکو سیتی و در منطقه آتشفشانی واقع شده است. این تپه گرد و زیبا در واقع یک تپه نیست . بلکه بقایای آثار آتشفشانی است که در وسط دریاچه چالکو سر از زمین بیرون آورده و تنها نشانه هایی از دریاچه ابتدایی در اطرافش قابل مشاهده باقی مانده است.با وجود اینکه این آتشفشان در زمان تشکیل در 40 کیلومتری مرکز شهر قرار دادشت در حال حاضر توسط شهر به داخل کشیده شده و دور تا دور آن مناطق مسکونی تشکیل شده است.

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 19 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

 

در ورزش چوگان معمولاً از اسبهای کوتاه قد استفاده می‌شود، بدین منظور پونی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. در یک بازی معمولاً از یک اسب حداکثر در دو چوکه استفاده می‌شود، البته باید بین آن‌ها یک چوکه استراحت به اسب داده شود.


وسائل ضروری اسب در حین مسابقه چوگان


-بانداژ برای حفاظت چهار ساق اسب به منظور عدم برخورد ضربات توپ و یا چوب چوگان به ساق‌ها.
-انتخاب افسار (دهنه، لگام) مناسب جهت کنترل هرچه بهتر اسب در حین مسابقه. 

 

علیرضا زلفی بازدید : 8 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

▪ گرم کردن بدن قبل از ورزش = WARM UP
▪ سرد کردن بدن بعد از ورزش = COOL DOWN

ورزش کردن عادت بسیار پسندیده ای است و تا بحال که کسی نتوانسته ادعا کند ورزش برای بدن ضرر دارد اما این فعالیت سودمند هم مثل هر کار دیگر یک سری آداب و مقدمات دارد که حتما باید رعایت شود تا نتیجه وارونه ندهد ! از جمله آنها گرم کردن بدن قبل از انجام ورزش است که به آن WARM UP می گویند و این گرم کردن بدین ترتیب است که پیـش از اقـدام بـه فـعالیت هـای ورزشـی بـاید بدن را طی مراحلی برای حداکثر نتیجه و به حداقل رساندن آسیبهای جسمی آماده ساخت.

ما باید اعتقاد داشته باشیم که برنامه های منظم ورزشی را بصورت قسمتی جدایی ناپذیراز زندگی روزانه امان دارآوریم . چون با با ورزش کردن توانایی افراد برای انجام کارها و فعالیتها افزایش می یابد .

از طرفی ورزش عضلات و استخوان ها را نیرومند می سازد . با ورزش کردن فشار خون کاهش یافته ، وزن کم می شود و باعث می شود تا فرد مشکلات و استرس را بهتر تحمل کند . در کل با ورزش کردن حس خوبی به فرد دست می دهد . داشتن یک برنامه منظم ورزشی به اکثر بیمارانی که دچار بیماری های مزمن ریوی هستند و یا تحت عمل جراحی ریوی قرار گرفته اند ، توصیه می شود . با این حال داشتن این کار بستگی به چند عامل دارد :

علیرضا زلفی بازدید : 2 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

 

 

زمانی که سیستم کامپیوترتان با مشکلی جدی مواجه شود، تنها راهی که می‌شود سیستم را توسط آن بوت کرد، استفاده از Safe mode است. این ابزار بدون اینکه برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم را لود کند، سیستم را بوت می‌کند.
در حالت عادی سیستم پس از بالا آمدن، درایو‌ها را شناسایی می‌کند، سپس برنامه‌های نصب شده بر روی آن را اجرا خواهد کرد، ولی اگر زمانی یکی از برنامه‌های نصب شده یا یکی از درایو‌ها به برنامه‌های مخرب آلوده شده باشند، صفحه safe mode که آبی رنگ است برای شما نمایش داده خواهد شد. این صفحه به شما اجازه می‌دهد که سیستم خود را عیب یابی کنید.


در ویندوز ۷ و نسخه‌های قبلی آن هنگام بالا آمدن ویندوز کافیست کلید F۸ را بزنید و safe mode را از منوی باز شده انتخاب کنید.
در ویندوز ۸ هم می‌توانید با فشردن کلید‌های Shift و F۸ به قسمت ریکاوری ویندوز رفته و سیستم را از قسمت تنظیمات start up ری استارت کنید.


حالا رفع مشکل سیستم چگونه است؟ در ابتدا باید سیستم را توسط آنتی ویروس اسکن کنید، سپس سیستمتان را بازیابی کنید که این کار توسط system restore امکان پذیر است. در مرحلهٔ بعد برنامه‌هایی که احتمال می‌دهید باعث بروز مشکل شده است را حذف کنید. اگر سیستمتان حتی در حالت safe mode هم با مشکل مواجه است و به خوبی کار نمی‌کند، نشانه‌ای برای وجود یک مشکل سخت افزاری است. 

علیرضا زلفی بازدید : 3 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

نرم افزار آفیس بهترین برنامه موجود برای ایجاد و ویرایش فایل های متنی با سبک های مختلف و متنوع است. شما در محیط این نرم افزار می توانید فایل های متنی و گرافیکی ایجاد کنید و آن را با استفاده از ایمیل برای دوستانتان ارسال کنید. آفیس فقط یک نرم افزار نیست بلکه مجموعه ای کامل از نرم افزارهای حرفه ای و تخصصی است، برخی از نرم افزار های موجود در محیط آفیس عبارت اند از: اکسل، پاور پوینت، ورد و ... . در ضمن این نرم افزار دارای یک ویژگی مناسب و حرفه ای نسبت به نسخه ویندوز خود هست و آن هم پشتیبانی از اجرای فایل های pdf است. برنامه از اکثر فرمت های رایج نرم افزار آفیس از جمله: doc ،csv ،txt ،ppt ،rtf ،eml و ... پشتیبانی می کند. برنامه از طراحی بصری زیبایی برخوردار است که به کاربر اجازه می دهد با سرعت بالایی اقدام به ایجاد و ویرایش فایل های متنی کند. از ویژگی های اصلی نرم افزار می توان به مواردی چون: پشتیبانی از تمام فرمول ها در محیط اکسل، امکان استفاده از سرویس های ابری، قابلیت جستجو در نرم افزار و ... اشاره کرد.

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

این تصاویر دارای تنوع موضوعی بوده که میتوانید از این عکس ها به عنوان یک کاربر حرفه ای در طراحی های خود استفاده کنید. در ضمن به علت متنوع بودن رزولوشن عکس ها شما قادر خواهید بود تا از این عکس ها به عنوان یک کاربر عادی برای بک گراند ویندوز خود استفاده نمایید.

والپیپرها عکس های زیبایی می باشند که بیشتر برای استفاده در دسکتاپ مناسب هستند و در اندازه ها و کیفیت های گوناگونی موجود هستند . این بار برای شما کاربران گرامی، مجموعه ای از ۱۵۰ والپیپر زیبا با موضوع های مختلفی HD آماده کرده ایم. این تصاویر با فرمت jpg و در ابعاد ۱۹۲۰×۱۲۰۰ آماده شده اند .امیدواریم از این مجموعه هم لذت ببرید.

 

 

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 34
  • بازدید سال : 57
  • بازدید کلی : 1,940