loading...
سماور
علیرضا زلفی بازدید : 6 یکشنبه 29 تیر 1393 نظرات (2)

خواص غذایی و درمانی آلبالو



* مسكن تشنگی است و شربت آلبالو برای رفع عطش بسیار مناسب است. 

* آلبالوی ترش قابض خوبی است و برای درمان اسهال مفید می باشد.

* کاهش دهنده فشار خون و غلظت خون است . 

* ضد مواد صفراوی و سنگ کلیه است. 

* برای رفع حالت تهوع مناسب است.

* باعث افزایش اشتها می شود ، بنابراین برای افراد لاغر و کم اشتها سودمند است . 



علیرضا زلفی بازدید : 5 یکشنبه 29 تیر 1393 نظرات (0)

روزی یکی از دوستان بهلول گفت: ای بهلول! من اگر انگور بخورم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: اگر بعد از خوردن انگور در زیر آفتاب دراز بکشم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم و آن را زیر نور آفتاب قرار دهیم و بعد از مدتی آن را بنوشیم حرام می شود؟....
بهلول گفت: نگاه کن! من مقداری آب به صورت تو می پاشم. آیا دردت می آید؟ گفت: نه! بهلول گفت: حال مقداری خاک نرم بر گونه ات می پاشم. آیا دردت می آید؟ گفت: نه! سپس بهلول خاک و آب را با هم مخلوط کرد و گلوله ای گلی ساخت و آن را محکم بر پیشانی مرد زد!

مرد فریادی کشید و گفت: سرم شکست! بهلول با تعجب گفت: چرا؟ من که کاری نکردم! این گلوله همان مخلوط آب و خاک است و تو نباید احساس درد کنی، اما من سرت را شکستم تا تو دیگر جرات نکنی احکام خدا را بشکنی!!

 

علیرضا زلفی بازدید : 4 یکشنبه 24 فروردین 1393 نظرات (0)

1-غنچه های گل رز یا میخک در صورتی که بسیار بسته باشند هرگز باز نمی شوند بنابراین از خرید آنها خودداری کنید

2-به هنگام قراردادن گل در گلدان برگهایی را که در آب قرار می گیرند ببرید توجه کنید که برگها زودتر از گل از بین می روند پس سعی کنید برگهای سالم و تازه انتخاب نمائید قبل از گل آرائی ساقه های نرم را با قیچی ببرید.

3-می توانید یک توری سیمی در ته گلدان قرار داده و ساقه های گل را در آن قرار دهید.

 

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 یکشنبه 24 فروردین 1393 نظرات (0)

پادشاه بزرگ یونان، الکساندر، پس از تسخیر کردن حکومت های پادشاهی بسیار، در حال بازگشت به وطن خود بود. در بین راه، بیمار شد و به مدت چند ماه بستری گردید.

با نزدیک شدن مرگ، الکساندر دریافت که چقدر پیروزی هایش، سپاه بزرگش، شمشیر تیزش و همه ی ثروتش بی فایده بوده است. او فرمانده هان ارتش را فرا خواند و گفت:

من این دنیا را بزودی ترک خواهم کرد. اما سه خواسته دارم. لطفاً، خواسته هایم را حتماً انجام دهید.

فرمانده هان ارتش درحالی که اشک از گونه هایشان سرازیر شده بود موافقت کردند که از آخرین خواسته های پادشاهشان اطاعت کنند. الکساندر گفت: اولین خواسته ام این است که پزشکان من باید تابوتم را به تنهایی حمل کنند.

ثانیاً، وقتی تابوتم دارد به قبر حمل می گردد، مسیر منتهی به قبرستان باید با طلا، نقره و سنگ های قیمتی که در خزانه داری جمع آوری کرده ام پوشانده شود. سومین و آخرین خواسته این است که هر دو دستم باید بیرون از تابوت آویزان باشد.

علیرضا زلفی بازدید : 8 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

طراحی وب (Web Design) به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. در این کتاب شما کاربران با مفهوم وب و تاریخچه مختصری از طراحی صفحات وب به صورت مقدماتی آشنا خواهید شد.

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

شاید رانندگی کاری نسبتا ساده و آسان باشد، ولی رانندگی در هر جاده ای آسان نیست! این بازی Bad roads 2 ویژه محک زدن مهارت افراد در شرایط سخت ساخته شده است و کسانی که راننده ی حرفه ای باشند می توانند این بازی را به پایان برسانند. در این بازی شما وظیفه دارید با انواع وسایل نقلیه اقدام به جا به جایی حیوانات کنید. شاید در ابتدا رانندگی در این بازی بسیار ساده به نظر برسد ولی رانندگی در جاده های ناهموار و شرایط بد آب و هوایی راحت نیست. از ویژگی های بازی می توان به مواردی چون: موسیقی متن جذاب، گرافیک زیبا، امکان مسابقه به صورت چند نفره و ... اشاره کرد. در بازی راه ها و ماشین های مختلفی وجود دارد که هر چقدر در بازی پیشرفت کنید، شرایط آب و هوایی و به ویژه ناهمواری جاده افزایش خواهد یافت.

 

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 شنبه 23 فروردین 1393 نظرات (0)

آیه 33 سوره رعد


أَفَمَنْ هُوَ قَآئِمٌ عَلَی کُلِّ نَفْسِ بِمَا کَسَبَتْ وَجَعَلُواْ لِلَّهِ شُرَکَآءَ قُلْ سَمُّوهُمْ أَمْ تُنَبِّئُونَهُ بِمَا لَا یَعْلَمُ فِی الْأَرْضِ أَم بِظَهِرٍ مِّنَ الْقَوْلِ بَلْ زُیِّنَ لِلَّذِینَ کَفَرُواْ مَکْرُهُمْ وَصُدُّواْ عَنِ السَّبِیلِ وَمَن یُضْلِلِ اللَّهُ فَمَا لَهُ مِنْ هَادٍ


پس آیا آن (خدایی) که بر هر کس و عملکرد او حاکم و ناظر است، (با بُت‌های ساختگی یکی است؟) و (لی) آنان برای خدا شریکانی قرار داده‌اند. بگو: آنها را نام ببرید (چه هستند و چه توانی دارند؟) آیا خدا را از شریکانی در زمین خبر می‌دهید که او نمی‌شناسد؟ یا سخنی توخالی (می‌گویید)، بلکه برای کسانی که کفر ورزیدند، مکرشان آراسته جلوه داده شده است واز راه (حق) باز داشته شده‌اند وهر که را خدا گمراه کند، پس برای او هیچ هدایت کننده‌ای نیست.



علیرضا زلفی بازدید : 6 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

از قدیم گفته اند « عقل سالم در بدن سالم » است. در این جمله منظور از عقل همان روان ، و روحیه سالم و سرحال داشتن و پر انرژی بودن است.

آلودگی هوا همان طور که بر روی تنفس ( اکسیژن رسانی) و جریان خون، قلب، مغز و ... اثر می گذارد، روان انسان را نیز درگیر می کند. در این زمینه تحقیقاتی نیز به عمل آمده که نتایج آن را در برخی از روزنامه ها و مجلات تحت عنوان « افسردگی همه گیر» مطالعه کرده ایم. انسان موجودی طبیعت گراست و می تواند با محیط، مبادله انرژی داشته باشد؛ بنابراین هر قدر محیط سالم تر، زیباتر و آرام تر باشد این تبادل به نحو مفیدتری صورت خواهد گرفت.

 

گل و گیاهان آپارتمانی-نگهداری گل های آپارتمانی

رنگ سبز، رنگ بودن، گرمی، آرامش، مهربانی و دعوت کننده است. رنگی که خداوند با طیف بسیار گسترده ای آن را در جای جای طبیعت گسترده است و این گستره زیبایی، پیام آور آرامش و سلامتی است. افسوس که ماشینیزم، بهره وری انسان را از این نعمت محدود ساخته است. اما با این محدودیت و آلودگی رو به افزایش چه باید کرد؟ آیا گل ها و گیاهان آپارتمانی می توانند جایگزینی مناسبی برای این نعمت باشند؟ و ما انسان ها چگونه می توانیم از وجود این گیاهان برای تقویت روح و روان خود استفاده کنیم؟ 

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

تیروکمان یکی از قدیمی‏ترین هنرهایی است که هنوز تمرین می‏شود . این تاریخچه نه تنها شما را به سفر تکامل تدریجی تیروکمان می‏برد ، بلکه با تاریخچه انسانها نیز آشنا می‏سازد که به طور قطع هردو اینها بهم پیوسته و متصل هستند . شواهد باستانی بودن این ورزش در سراسر جهان پیدا شده‏ ، حتی در استرالیا که کمان هم استفاده نمی‏شده است.

تاریخچه و معرفی ورزش ها-تاریخچه تیر و کمان

اگرچه احتمال می رسد تاریخچه تیراندازی به دوران سنگی (در حدود 000/20 سال قبل از میلاد ) برسد . مردمان باستان در مصر چگونگی استفاده از تیروکمان را برای شکار و جنگ دست کم از 5000 سال پیش می‏دانستند .

در 1200 سال قبل از میلاد شکارچیان عهد باستان از اقلیتهای آسیایی و سوری با استفاده از این کمان های سبک در درشکه های دواسبه جنگی به رقیبانی سرسخت در جنگهای خاورمیانه‏ای تبدیل شده بودند . همسایگانشان آشوریها امپراطوری باستان در جنوب غربی آسیا از تیراندازی در همه جا زیاد استفاده می‏کردند . آنها تیرها را از انواع جنس های مختلف می‏ساختند : پی ، شاخ و چوب . 

 

علیرضا زلفی بازدید : 5 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

چرا قبر حضرت زهرا(سلام الله علیها) مخفی است؟

 

بسیار عجیب است یك زن جوان این اندازه اصرار داشته باشد كه غسل و كفن و دفن او در تاریكى شب و مخفیانه باشد؟! چرا فاطمه اینگونه وصیت مى نماید؟!

آزار و اذیّت به كجا رسیده؟ بى وفائى مردم نسبت به فاطمه علیهاالسلام به كجا كشیده؟ پس از فوت پیغمبر مگر غیر از فاطمه از آن حضرت كس دیگرى باقى مانده بود؟ آیا در این مدت كوتاه كه پس از فوت پدر در قید حیات بود تا چه اندازه زجر و ناراحتى كشیده كه حتى پس از مرگ هم نمى خواهد كسانى كه نسبت به حضرتش اذیت نمودند، بر سر مزارش حاضر شوند؟

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

بیشتر ابزارهایی که امروزه دور اطراف ما را پر کردن می‌شود از راه دور هم کنترل کرد. همه این ابزارها چه تلویزیون باشند و چه سیستم تهویه هوا و یا پروژکتور دارای یک کنترل مخصوص به خود هستند که نکته مشترک همه این دستگاه‌ها استفاده از اینفرارد یا اشعه فروسرخ هست تلفن‌های همراه امروزی هم از اینفرارد استفاده می‌کنند اما برای انتقال داده‌ها. خب حالا که تلفن‌های همراهمان اینفرارد دارند پس می‌توانند کنترلی برای ابزارهای دور اطرافمان باشند.

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

 

از فشار قبر ایمن خواهد بود؛ و پیوسته از قبرش تا پهنه آسمان نوری می درخشد تا هنگامی که خداوند او را از قبرش خارج نماید.

اغلب مۆمنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند. لذا در دام مشکلات، غم‌ها و غصه‌ها و کدورت‌ها گرفتار می مانند. اما در مجلس محبّت و مودّت مقرّبان درگاه خداوند، از «سوره یس» سخن بسیار است و انسان با اندک توجّهی به بیانات پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) و بزرگان مکاشفه و سیر و سلوک، به این حقیقت پی می برد که سوره یس از موقعیت ویژه و مرتبه‌ای بس بلند برخوردار است و اگر آدمی بتواند با آن فضایل و مناقب آشنا شود، خواهد توانست فواید کاملی را از آن خود سازد. 

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 5 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‏توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‏توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.

 

 

 بدین منظور:

 در هر محلی نظیر صفحه دسکتاپ یک فولدر جدید ایجاد کنید (با استفاده از راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب New > Folder).

 سپس عبارت زیر را عیناً Copy کرده و به عنوان نام فولدر قرار دهید:

 samaavar.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

 

 بر روی فولدر ایجاد شده به نام samaavar دوبار کلیک کنید.

 در این فولدر جادویی می‏توانید تمامی تنظیمات ویندوز را در یک مکان در اختیار داشته باشید.

علیرضا زلفی بازدید : 2 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

خامه فرم گرفته



خامه فرم‌گرفته را در بسیاری از دسرها و شیرینی ها استفاده می کنند. همچنین از آن برای سرو بستنی یا میوه های تازه نیز استفاده می شود. اما روش تهیه کردن این خامه را همه نمی دانند و گاهی مجبور هستند آن را آماده از بیرون خریداری کنند.

اما ما به شما آموزش می دهیم چطور در عرض 10 دقیقه یک خامه فرم‌گرفته عالی درست کنید.

مواد لازم

دو پیمانه خامه پرچرب

4 قاشق غذاخوری پودر قند

وسایل مورد نیاز

کاسه همزن فلزی و بزرگ (در یخچال قرار دهید تا سرد شود)

همزن دستی سیمی (در یخچال قرار دهید تا سرد شود)

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 6 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

تارت هلو



تعداد: 8 نفر

مواد لازم

1.5 پیمانه + دو قاشق غذاخوری آرد کامل

¾ قاشق چایخوری نمک

¾ پیمانه + یک قاشق چایخوری کره

¼ پیمانه روغن زیتون

دو قاشق غذاخوری شیر کامل

نصف قاشق چایخوری عصاره بادام

دو قاشق غذاخوری کره

3 تا 5 عدد هلوی کوچک و رسیده




 

علیرضا زلفی بازدید : 3 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

آنچه در مورد تقویت حافظه و هوش از کتب روایی و ادعیه بیان شد، علت تامه محسوب نمی شود. بعضی از عوامل مربوط به هوش و حافظه در اختیار ما نیست و مربوط به عوامل ژنتیکی و وراثتی است.

مقدمتاً تعریفی از حافظه ارائه می شود، دکتر نصرت الله پور افکاری «حافظه» را اینگونه تعریف کرده است: «این اصطلاح مفهومی کلی دارد و به آن گروه از جریانات روانی که فرد را به ذخیره کردن تجارب و یادآوری مجدد آنها قادر می سازد، اطلاق می شود حافظه یکی از اجزای تعیین کنندة هوش افراد است.»[فرهنگ جامع روانشناسی روانپزشکی انگلیسی ـ فارسی پورافکاری، نصرت الله، جلد دوم، نشر فرهنگ معاصر].

همچنین شعاری نژاد کار حافظه را یادآوری و بازشناسی چیزی که قبلاً آموخته یا تجربه شده است، می داند.[ فرهنگ علوم رفتاری، شعاری نژاد، علی اکبر، نشر امیر کبیر]

به طور کلی اموری را که در تقویت حافظه و فهم مۆثرند می توان به چند دسته تقسیم بندی نمود:

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 7 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

آیا اجنه از غذای ما می خورند و ما باید ته ظرف غذایمان را برای آن ها بگذاریم؟

این مطلب صحیح است که نباید استخوان را به شکل کامل پاک کنیم، چون اجنه از آن استفاده می کنند (و ظاهرا استفاده آن ها به شکل بو کردن است)

على بن اسباط گوید: که ابو حمزه طعامى تهیّه کرد و ما را که جماعتى بودیم دعوت کرد، هنگام خوردن غذا ابو حمزه شخصى را دید که استخوانى را بکلّى پاک نمود، او را آواز داد که این کار را نکن زیرا از على بن الحسین علیهما السّلام شنیدم که مى‏فرمود: استخوان را از هر چه با او است برهنه نسازید زیرا جنّ را در آن سهم است و اگر چنین کنید چیزى را از خانه مى‏رباید که براى شما بهتر است از اینکه به استخوان است.

از امام ششم علیه السّلام پرسیدم کسى با استخوان یا پشکل یا چوب استنجاء کند، فرمود: استخوان و سرگین خوراک پریانند که با رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله قرار داد کردند، و با هیچ کدام شایسته نیست.

 

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 19 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

مثال جالب زیر از حاج آقا قرائتی نقل شده:

آدمها سه دسته اند:

- عینک!

- ملحفه!

- فرش!

وقتی یک لکه ی چایی بنشیند روی عینکت، "بلافاصله" زود آن را با "دستمال کاغذی" پاک می کنی!

وقتی همان لکه بنشیند روی ملحفه، می گذاری "سر ماه" که لباس ها و ملحفه ها جمع شد، همه را با هم با "چنگ" (زمان قدیم!) می شویی!

وقتی همان لکه بنشیند روی فرش، می گذاری "سر سال" ، با "دسته بیل" به جانش می افتی!!!
خدا ( و به تعمیم آن: ولی خدا) هم با بنده های مومنش مثل عینک رفتار می کند. بنده های پاک و زلالی که جایشان روی چشم است، تا خطا کردند، بلافاصله حالشان را می گیرد (والبته دردنیا و خفیف) .. دیگران را به موقعش تنبیه می کند آن هم با چنگ!! و آن گردن کلفت هایش را می گذارد تا چرک هایشان جمع شود (قرآن کریم: ما به کافران مهلت می دهیم تا بر کفر خویش بیافزایند) و سر سال (یا قیامت، یا هم دنیا و هم قیامت) حسسسسابی با دسته بیل(!) از شرمندگیشان در می آید!!!

 

علیرضا زلفی بازدید : 4 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

 کرو دی زیکو یا تپه زیکو در جنوب شهر مکزیکو سیتی و در منطقه آتشفشانی واقع شده است. این تپه گرد و زیبا در واقع یک تپه نیست . بلکه بقایای آثار آتشفشانی است که در وسط دریاچه چالکو سر از زمین بیرون آورده و تنها نشانه هایی از دریاچه ابتدایی در اطرافش قابل مشاهده باقی مانده است.با وجود اینکه این آتشفشان در زمان تشکیل در 40 کیلومتری مرکز شهر قرار دادشت در حال حاضر توسط شهر به داخل کشیده شده و دور تا دور آن مناطق مسکونی تشکیل شده است.

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 19 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

 

در ورزش چوگان معمولاً از اسبهای کوتاه قد استفاده می‌شود، بدین منظور پونی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. در یک بازی معمولاً از یک اسب حداکثر در دو چوکه استفاده می‌شود، البته باید بین آن‌ها یک چوکه استراحت به اسب داده شود.


وسائل ضروری اسب در حین مسابقه چوگان


-بانداژ برای حفاظت چهار ساق اسب به منظور عدم برخورد ضربات توپ و یا چوب چوگان به ساق‌ها.
-انتخاب افسار (دهنه، لگام) مناسب جهت کنترل هرچه بهتر اسب در حین مسابقه. 

 

علیرضا زلفی بازدید : 8 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

▪ گرم کردن بدن قبل از ورزش = WARM UP
▪ سرد کردن بدن بعد از ورزش = COOL DOWN

ورزش کردن عادت بسیار پسندیده ای است و تا بحال که کسی نتوانسته ادعا کند ورزش برای بدن ضرر دارد اما این فعالیت سودمند هم مثل هر کار دیگر یک سری آداب و مقدمات دارد که حتما باید رعایت شود تا نتیجه وارونه ندهد ! از جمله آنها گرم کردن بدن قبل از انجام ورزش است که به آن WARM UP می گویند و این گرم کردن بدین ترتیب است که پیـش از اقـدام بـه فـعالیت هـای ورزشـی بـاید بدن را طی مراحلی برای حداکثر نتیجه و به حداقل رساندن آسیبهای جسمی آماده ساخت.

ما باید اعتقاد داشته باشیم که برنامه های منظم ورزشی را بصورت قسمتی جدایی ناپذیراز زندگی روزانه امان دارآوریم . چون با با ورزش کردن توانایی افراد برای انجام کارها و فعالیتها افزایش می یابد .

از طرفی ورزش عضلات و استخوان ها را نیرومند می سازد . با ورزش کردن فشار خون کاهش یافته ، وزن کم می شود و باعث می شود تا فرد مشکلات و استرس را بهتر تحمل کند . در کل با ورزش کردن حس خوبی به فرد دست می دهد . داشتن یک برنامه منظم ورزشی به اکثر بیمارانی که دچار بیماری های مزمن ریوی هستند و یا تحت عمل جراحی ریوی قرار گرفته اند ، توصیه می شود . با این حال داشتن این کار بستگی به چند عامل دارد :

علیرضا زلفی بازدید : 2 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

 

 

زمانی که سیستم کامپیوترتان با مشکلی جدی مواجه شود، تنها راهی که می‌شود سیستم را توسط آن بوت کرد، استفاده از Safe mode است. این ابزار بدون اینکه برنامه‌های نصب شده بر روی سیستم را لود کند، سیستم را بوت می‌کند.
در حالت عادی سیستم پس از بالا آمدن، درایو‌ها را شناسایی می‌کند، سپس برنامه‌های نصب شده بر روی آن را اجرا خواهد کرد، ولی اگر زمانی یکی از برنامه‌های نصب شده یا یکی از درایو‌ها به برنامه‌های مخرب آلوده شده باشند، صفحه safe mode که آبی رنگ است برای شما نمایش داده خواهد شد. این صفحه به شما اجازه می‌دهد که سیستم خود را عیب یابی کنید.


در ویندوز ۷ و نسخه‌های قبلی آن هنگام بالا آمدن ویندوز کافیست کلید F۸ را بزنید و safe mode را از منوی باز شده انتخاب کنید.
در ویندوز ۸ هم می‌توانید با فشردن کلید‌های Shift و F۸ به قسمت ریکاوری ویندوز رفته و سیستم را از قسمت تنظیمات start up ری استارت کنید.


حالا رفع مشکل سیستم چگونه است؟ در ابتدا باید سیستم را توسط آنتی ویروس اسکن کنید، سپس سیستمتان را بازیابی کنید که این کار توسط system restore امکان پذیر است. در مرحلهٔ بعد برنامه‌هایی که احتمال می‌دهید باعث بروز مشکل شده است را حذف کنید. اگر سیستمتان حتی در حالت safe mode هم با مشکل مواجه است و به خوبی کار نمی‌کند، نشانه‌ای برای وجود یک مشکل سخت افزاری است. 

علیرضا زلفی بازدید : 2 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

نرم افزار آفیس بهترین برنامه موجود برای ایجاد و ویرایش فایل های متنی با سبک های مختلف و متنوع است. شما در محیط این نرم افزار می توانید فایل های متنی و گرافیکی ایجاد کنید و آن را با استفاده از ایمیل برای دوستانتان ارسال کنید. آفیس فقط یک نرم افزار نیست بلکه مجموعه ای کامل از نرم افزارهای حرفه ای و تخصصی است، برخی از نرم افزار های موجود در محیط آفیس عبارت اند از: اکسل، پاور پوینت، ورد و ... . در ضمن این نرم افزار دارای یک ویژگی مناسب و حرفه ای نسبت به نسخه ویندوز خود هست و آن هم پشتیبانی از اجرای فایل های pdf است. برنامه از اکثر فرمت های رایج نرم افزار آفیس از جمله: doc ،csv ،txt ،ppt ،rtf ،eml و ... پشتیبانی می کند. برنامه از طراحی بصری زیبایی برخوردار است که به کاربر اجازه می دهد با سرعت بالایی اقدام به ایجاد و ویرایش فایل های متنی کند. از ویژگی های اصلی نرم افزار می توان به مواردی چون: پشتیبانی از تمام فرمول ها در محیط اکسل، امکان استفاده از سرویس های ابری، قابلیت جستجو در نرم افزار و ... اشاره کرد.

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

این تصاویر دارای تنوع موضوعی بوده که میتوانید از این عکس ها به عنوان یک کاربر حرفه ای در طراحی های خود استفاده کنید. در ضمن به علت متنوع بودن رزولوشن عکس ها شما قادر خواهید بود تا از این عکس ها به عنوان یک کاربر عادی برای بک گراند ویندوز خود استفاده نمایید.

والپیپرها عکس های زیبایی می باشند که بیشتر برای استفاده در دسکتاپ مناسب هستند و در اندازه ها و کیفیت های گوناگونی موجود هستند . این بار برای شما کاربران گرامی، مجموعه ای از ۱۵۰ والپیپر زیبا با موضوع های مختلفی HD آماده کرده ایم. این تصاویر با فرمت jpg و در ابعاد ۱۹۲۰×۱۲۰۰ آماده شده اند .امیدواریم از این مجموعه هم لذت ببرید.

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 1 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

   

 

 مواد لازم:

• 2 فنجان کدوی رنده شده
• نیم قاشق چایخوری سیر له شده
• نیم قاشق چایخوری آویشن
• نیم قاشق چایخوری ریحان خشک
• 1 دسته جعفری
• کمی نمک و فلفل سیاه
• 1 عدد تخم مرغ بزرگ
• سه چهارم فنجان آرد
• نیم فنجان روغن نباتی

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

 

سوره «واقعه» چنان که از نامش پیدا است، از قیامت و ویژگی هاى آن سخن مى گوید، و این معنى در تمام آیات 96 گانه سوره، مسأله اصلى است .

محتواى سوره واقعه

در «تاریخ القرآن» از «ابن ندیم» نقل شده: سوره «واقعه» چهل و چهارمین سوره اى است که بر پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) نازل شد، قبل از آن سوره «طه»، و بعد از آن «شعراء» بوده است.

این سوره، همان گونه که از لحن آن پیدا است، و مفسران نیز تصریح کرده اند، در «مکّه» نازل شده است، هر چند بعضى گفته اند آیات 81 و 82 در «مدینه» نازل گردیده، ولى، دلیلى براى این گفته در دست نیست، و نشانه اى در آیات مزبور بر این ادعا وجود ندارد.

سوره «واقعه» چنان که از نامش پیدا است، از قیامت و ویژگی هاى آن سخن مى گوید، و این معنى در تمام آیات 96 گانه سوره، مسأله اصلى است، اما از یک نظر مى توان محتواى سوره را در هشت بخش خلاصه کرد:

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 شنبه 02 فروردین 1393 نظرات (0)

چمدونش را بسته بودیم،با خانه سالمندان هم هماهنگ شده بود

کلا یک ساک داشت ،کمی نون روغنی، آبنات، کشمش ،چیزهایی شیرین، برای شروع آشنایی …

گفت: "مادر جون، من که چیز زیادی نمیخورم یک گوشه هم که نشستم نمیشه بمونم، دلم واسه نوه هام تنگ میشه!”

گفتم: "مادر من دیر میشه، چادرتون هم آماده ست، منتظرن.”

گفت: "کیا منتظرن؟ اونا که اصلا منو نمیشناسن! آخه اون جا مادرجون، آدم دق میکنه ها، من که اینجا به کسی کار ندارم اصلا، اوم، دیگه حرف نمی زنم. خوبه؟ حالا میشه بمونم؟”

گفتم: "آخه مادر من، شما داری آلزایمر می گیری همه چیزو فراموش می کنی!”

گفت: "مادر جون، این چیزی که اسمش سخته رو من گرفتم، قبول! اما تو چی؟ تو چرا همه چیزو فراموش کردی پسرم؟!”

خجالت کشیدم …!

 





 

علیرضا زلفی بازدید : 2 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

 

خیار هم از آن دسته میوه ها یا گیاهانی است که نامش در قرآن ٱمده است. هرچند تمام گیاهانی که از زمین می رویند از هر نظر مهم و آیت روشنی از عظمت خداوند ند؛ اما گیاهانی که در قرآن کریم از آنها اسم برده شده هم از نظر خواص و کاربرد و هم از جهت اشاره به رویدادها و اتفاقاتی که همراه با نام این گیاهان آمده نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارند و از آنجا که نام این گیاهان با کلام الهی آمیخته شده از ارزش بیشتری برخوردارند. 

علیرضا زلفی بازدید : 5 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

از کلیپ‌ها و بازی‌ها و بسیاری از آموزش های مالتی مدیا گرفته تا انواع تبلیغات و سرگرمی ها و پخش کننده‌های آهنگ و فیلم تحت وب همه و همه جهت اجرا نیاز به نصب برنامه‌ای تحت عنوان فلش پلیر (Flash Player) دارند. البته برنامه فوق به صورت رایگان توسط سایت Adobeدر اختیار کلیه کاربران قرار می‌گیرد و فقط شما قادر به نصب آنلاین Flash Player بوده و اگر این برنامه به هر دلیلی دچار مشکل شود دوباره باید به سایت فوق مراجعه و به صورت آنلاین این برنامه را نصب کنید.

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 5 پنجشنبه 22 اسفند 1392 نظرات (0)

نرم افزار Loader Droid PRO download Manager ابزاری برای دانلود فایل ها از اینترنت می‌باشد، این نرم افزار محبوبیت فراوانی در بین کاربران دارد و در گوگل پلی از 5 امتیاز 4.7 را به خود اختصاص داده است. اگر به دلیل قطعی اینترنت فایل دانلود شما ناقص بماند با این برنامه شما قادر خواهید بود ادامه فایل را بعد از اتصال اینترنت دانلود کنید.

 

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

برای تسلط هر چه بهتر بر روی زبان انگلیسی، آشنایی و شناخت مناسب از دستور زبان انگلیسی بسیار ضروری است. این برنامه Grammar Expert : English Grammar Advanced درس های تخصصی و طبقه بندی شده برای آموزش دستور زبان انگلیسی را در درون خود گنجانده است، که این درس ها تمام مفاهیم مرتبط با دستور زبان را شامل می شوند. در این 20 درس مواردی چون: اسم، صفت، فاعل، زمان ها، مقایسه، صفت ملکی، قید ها و ... به صورت کامل شرح داده شده است. تعیین سطح ها و سوالات برنامه در حد toefl است و می توانید به سطوح ارائه شده توسط نرم افزار اطمینان کنید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: ارائه سطح نسبت به آموزش، الگوریتم های ویژه برای سنجش توانایی فرد امتحان دهنده، امکان به اشتراک گذاری نتایج امتحان ها با استفاده از ایمیل و ... اشاره کرد.

 

  

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

روزی بهلول به حمام رفت ولی خدمه حمام به او بی اعتنایی نمودند و آن قسم که دلخواه بهلول بود او را کیسه ننمودند.

با این حال وقت خروج از حمام بهلول ده دینار که همراه داشت را به استاد حمام داد و کارگران چون این بذل و بخشش را دیدند همگی پشیمان شدند که چرا نسبت به او بی اعتنایی کردند.
بهلول باز هفته دیگر به حمام رفت ولی ….

این دفعه تمام کارگران با کمال احترام او را شست و شو نموده و مواظبت بسیار نمودند ، ولی با اینهمه سعی و کوشش کارگران موقع خروج از حمام بهلول فقط یک دینار به آنها داد ، حمامی ها متغیر گردیده پرسیدند سبب بخشش بی جهت هفته قبل و رفتار امروزت چیست ؟

بهلول گفت: مزد امروز حمام را هفته قبل که حمام آمده پرداخت نمودم و مزد آن روز حمام را امروز می پردازم تا شماها ادب و رعایت مشتری های خود را بنمایید.

علیرضا زلفی بازدید : 2 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

درست است که هنگام تایپ رمز عبور در حساب‌های کاربری خود، آنها به صورت ستاره یا نقطه نمایش داده می‌شوند اما باید بدانید که به راحتی در زنجیره ورود به سیستم کامپیوتر شما ذخیره می‌شوند. این ورودی شامل رمزهای عبور، گواهی‌ها و کلیدهای وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهایی است که نیاز به رمز عبور دارند و شما از آنها بازدید می‌کنید. برای حفاظت از اطلاعات و نام کاربری، همه رمزهای عبور شما مخفی هستند و نمی‌توان به آنها دسترسی داشت تا زمانیکه شما رمز سیستم اجرایی کامپیوتر را وارد و رمزها را مشاهده کنید. برای حفظ همه مراتب احتیاط لازم است که رمز سیستم اجرایی کامپیوتر خود را به کسی نگویید و همچنین همیشه سعی کنید کامپیوتر را قفل کنید تا کسی به اطلاعات شما دسترسی نداشته باشد.

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

چگونه گلدانی انتخاب کنید که هم گیاه‌تان در آن راحت باشد و هم خانه‌تان زیبا‌تر شود؟
گلدان‌ها و ظروفی که استفاده می‌کنید، بازتابی از شما و سلیقه‌تان است. خوشبختانه تنوع نامحدودی برای انتخاب وجود دارد. اگر شما نمی‌توانید بهترین گلدان را پیدا کنید، آن را از هر چیزی که فقط آب و خاک را در خود نگه دارد، درست کنید. شکل و ظاهر گلدان برای گیاه مهم نیست، بلکه برای شما مهم است.





آنچه برای گیاه مهم است، این است که ظرفی انتخاب کنید که انتهای آن سوراخ داشته باشد تا خوب زهکشی کند؛ زیرا بسیاری از گیاهان دوست ندارند به مدت طولانی در محل خیس باشند. بیشتر گلدان‌ها سوراخ برای زهکشی و یک بشقاب زیر خود دارند، بشقاب به گلدان متصل یا چسب شده است تا از آن جدا نشود. بشقاب را جدا نکنید. بدون آن به علت پر آبی گیاه، آب زیادی روی زمین یا فرش ریخته می‌شود.

حجم:
سایز گلدان نیز برای گیاه خانگی شما اهمیت دارد. گلدانی انتخاب کنید که به گیاه خانگی شما فضای کافی برای رشد دهد. از بزرگی گلدان برای جاگیری گیاه به طور راحت، بدون فشرده شدن اطمینان حاصل کنید. به عنوان یک دستور کلی هنگام کاشت مجدد، گلدانی بزرگ‌تر از آنچه که در حال حاضر گیاه داخل آن است، انتخاب کنید. اگر می‌خواهید یک گیاه بلند داخل گلدان قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که اندازه گلدان مناسب باشد که پس از پر کردن، سرریز نشود. برای گیاهان بلند، یک گلدان پهن احتمال برعکس شدن را به حداقل می‌رساند. برای تعویض گلدان گیاهان خود این مطلب را ببینید.

علیرضا زلفی بازدید : 2 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

تاریخچه تنیس روی میز

تنیس روی میز ورزش خیلی قدیمی نیست. اولین نشانه هان مربوط به این رشته ورزشی مربوط به دهه های پایانی قرن نوزدهم است که سربازان انگلیسی در هند و آفریقای جنوبی به وسیله ی بسته های سیگار و سرهای نوشابه، یک میز و تعدادی کتاب در وسط میز بازی می کردند. این ورزش در ابتدا تنیس داخل سالن نامیده می شد. به مرور زمان و در اواخر قرن نوزدهم در انگلستان این ورزش با نام هایی چون (Whiff Whaff) و (gossima) شناخته می شد، برادران پارکر اولین افرادی بودند که لوازم مناسب برای این ورزش تولید کردند.



 

علیرضا زلفی بازدید : 2 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

در این شماره می‌خواهیم روش تهیه کیک آلبالویی دو تخم‌مرغه را برای شما بیاوریم. کیکی که خیلی‌ها طرفدار آن هستند و دلیل آن هم طعم جالب بین ترش و شيرينش است. این کیک می‌تواند خوراکی لذیذی برای یک عصرانه خانوادگی شما باشد.



مواد لازم :

تخم‌مرغ: 2 عدد
شکر: یک و نیم پیمانه
پودرکاکائو: 2 قاشق سوپ‌خوری
وانیل: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
بیکینگ‌پودر: نصف قاشق چای‌خوری
شیر و روغن: از هر کدام نصف پیمانه
آرد: 2 پیمانه
آلبالو:200 گرم

 

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 15
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 38
  • بازدید کلی : 1,921