loading...
سماور
علیرضا زلفی بازدید : 6 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

از قدیم گفته اند « عقل سالم در بدن سالم » است. در این جمله منظور از عقل همان روان ، و روحیه سالم و سرحال داشتن و پر انرژی بودن است.

آلودگی هوا همان طور که بر روی تنفس ( اکسیژن رسانی) و جریان خون، قلب، مغز و ... اثر می گذارد، روان انسان را نیز درگیر می کند. در این زمینه تحقیقاتی نیز به عمل آمده که نتایج آن را در برخی از روزنامه ها و مجلات تحت عنوان « افسردگی همه گیر» مطالعه کرده ایم. انسان موجودی طبیعت گراست و می تواند با محیط، مبادله انرژی داشته باشد؛ بنابراین هر قدر محیط سالم تر، زیباتر و آرام تر باشد این تبادل به نحو مفیدتری صورت خواهد گرفت.

 

گل و گیاهان آپارتمانی-نگهداری گل های آپارتمانی

رنگ سبز، رنگ بودن، گرمی، آرامش، مهربانی و دعوت کننده است. رنگی که خداوند با طیف بسیار گسترده ای آن را در جای جای طبیعت گسترده است و این گستره زیبایی، پیام آور آرامش و سلامتی است. افسوس که ماشینیزم، بهره وری انسان را از این نعمت محدود ساخته است. اما با این محدودیت و آلودگی رو به افزایش چه باید کرد؟ آیا گل ها و گیاهان آپارتمانی می توانند جایگزینی مناسبی برای این نعمت باشند؟ و ما انسان ها چگونه می توانیم از وجود این گیاهان برای تقویت روح و روان خود استفاده کنیم؟ 

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

تیروکمان یکی از قدیمی‏ترین هنرهایی است که هنوز تمرین می‏شود . این تاریخچه نه تنها شما را به سفر تکامل تدریجی تیروکمان می‏برد ، بلکه با تاریخچه انسانها نیز آشنا می‏سازد که به طور قطع هردو اینها بهم پیوسته و متصل هستند . شواهد باستانی بودن این ورزش در سراسر جهان پیدا شده‏ ، حتی در استرالیا که کمان هم استفاده نمی‏شده است.

تاریخچه و معرفی ورزش ها-تاریخچه تیر و کمان

اگرچه احتمال می رسد تاریخچه تیراندازی به دوران سنگی (در حدود 000/20 سال قبل از میلاد ) برسد . مردمان باستان در مصر چگونگی استفاده از تیروکمان را برای شکار و جنگ دست کم از 5000 سال پیش می‏دانستند .

در 1200 سال قبل از میلاد شکارچیان عهد باستان از اقلیتهای آسیایی و سوری با استفاده از این کمان های سبک در درشکه های دواسبه جنگی به رقیبانی سرسخت در جنگهای خاورمیانه‏ای تبدیل شده بودند . همسایگانشان آشوریها امپراطوری باستان در جنوب غربی آسیا از تیراندازی در همه جا زیاد استفاده می‏کردند . آنها تیرها را از انواع جنس های مختلف می‏ساختند : پی ، شاخ و چوب . 

 

علیرضا زلفی بازدید : 5 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

چرا قبر حضرت زهرا(سلام الله علیها) مخفی است؟

 

بسیار عجیب است یك زن جوان این اندازه اصرار داشته باشد كه غسل و كفن و دفن او در تاریكى شب و مخفیانه باشد؟! چرا فاطمه اینگونه وصیت مى نماید؟!

آزار و اذیّت به كجا رسیده؟ بى وفائى مردم نسبت به فاطمه علیهاالسلام به كجا كشیده؟ پس از فوت پیغمبر مگر غیر از فاطمه از آن حضرت كس دیگرى باقى مانده بود؟ آیا در این مدت كوتاه كه پس از فوت پدر در قید حیات بود تا چه اندازه زجر و ناراحتى كشیده كه حتى پس از مرگ هم نمى خواهد كسانى كه نسبت به حضرتش اذیت نمودند، بر سر مزارش حاضر شوند؟

 

علیرضا زلفی بازدید : 2 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

بیشتر ابزارهایی که امروزه دور اطراف ما را پر کردن می‌شود از راه دور هم کنترل کرد. همه این ابزارها چه تلویزیون باشند و چه سیستم تهویه هوا و یا پروژکتور دارای یک کنترل مخصوص به خود هستند که نکته مشترک همه این دستگاه‌ها استفاده از اینفرارد یا اشعه فروسرخ هست تلفن‌های همراه امروزی هم از اینفرارد استفاده می‌کنند اما برای انتقال داده‌ها. خب حالا که تلفن‌های همراهمان اینفرارد دارند پس می‌توانند کنترلی برای ابزارهای دور اطرافمان باشند.

 

علیرضا زلفی بازدید : 3 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

 

از فشار قبر ایمن خواهد بود؛ و پیوسته از قبرش تا پهنه آسمان نوری می درخشد تا هنگامی که خداوند او را از قبرش خارج نماید.

اغلب مۆمنین شناخت عمیقی از «سوره یس» ندارند و از مناقب و فضائل و آثار دنیوی و اخروی آن غافل هستند. لذا در دام مشکلات، غم‌ها و غصه‌ها و کدورت‌ها گرفتار می مانند. اما در مجلس محبّت و مودّت مقرّبان درگاه خداوند، از «سوره یس» سخن بسیار است و انسان با اندک توجّهی به بیانات پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و ائمه اطهار (علیهم السلام) و بزرگان مکاشفه و سیر و سلوک، به این حقیقت پی می برد که سوره یس از موقعیت ویژه و مرتبه‌ای بس بلند برخوردار است و اگر آدمی بتواند با آن فضایل و مناقب آشنا شود، خواهد توانست فواید کاملی را از آن خود سازد. 

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 5 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه ساخت یک فولدر با قابلیت‏های خاص بپردازیم. فولدری که پس از ورود به آن می‏توانید به کلیه تنظیمات ویندوز در گروه‏بندی‏های مختلف دسترسی داشته باشید. از این رو این فولدر را می‏توانیم یک فولدر جادویی بنامیم.

 

 

 بدین منظور:

 در هر محلی نظیر صفحه دسکتاپ یک فولدر جدید ایجاد کنید (با استفاده از راست کلیک بر روی فضای خالی و انتخاب New > Folder).

 سپس عبارت زیر را عیناً Copy کرده و به عنوان نام فولدر قرار دهید:

 samaavar.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

 

 بر روی فولدر ایجاد شده به نام samaavar دوبار کلیک کنید.

 در این فولدر جادویی می‏توانید تمامی تنظیمات ویندوز را در یک مکان در اختیار داشته باشید.

علیرضا زلفی بازدید : 3 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

خامه فرم گرفته



خامه فرم‌گرفته را در بسیاری از دسرها و شیرینی ها استفاده می کنند. همچنین از آن برای سرو بستنی یا میوه های تازه نیز استفاده می شود. اما روش تهیه کردن این خامه را همه نمی دانند و گاهی مجبور هستند آن را آماده از بیرون خریداری کنند.

اما ما به شما آموزش می دهیم چطور در عرض 10 دقیقه یک خامه فرم‌گرفته عالی درست کنید.

مواد لازم

دو پیمانه خامه پرچرب

4 قاشق غذاخوری پودر قند

وسایل مورد نیاز

کاسه همزن فلزی و بزرگ (در یخچال قرار دهید تا سرد شود)

همزن دستی سیمی (در یخچال قرار دهید تا سرد شود)

 

 

علیرضا زلفی بازدید : 6 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

تارت هلو



تعداد: 8 نفر

مواد لازم

1.5 پیمانه + دو قاشق غذاخوری آرد کامل

¾ قاشق چایخوری نمک

¾ پیمانه + یک قاشق چایخوری کره

¼ پیمانه روغن زیتون

دو قاشق غذاخوری شیر کامل

نصف قاشق چایخوری عصاره بادام

دو قاشق غذاخوری کره

3 تا 5 عدد هلوی کوچک و رسیده




 

علیرضا زلفی بازدید : 3 سه شنبه 05 فروردین 1393 نظرات (0)

آنچه در مورد تقویت حافظه و هوش از کتب روایی و ادعیه بیان شد، علت تامه محسوب نمی شود. بعضی از عوامل مربوط به هوش و حافظه در اختیار ما نیست و مربوط به عوامل ژنتیکی و وراثتی است.

مقدمتاً تعریفی از حافظه ارائه می شود، دکتر نصرت الله پور افکاری «حافظه» را اینگونه تعریف کرده است: «این اصطلاح مفهومی کلی دارد و به آن گروه از جریانات روانی که فرد را به ذخیره کردن تجارب و یادآوری مجدد آنها قادر می سازد، اطلاق می شود حافظه یکی از اجزای تعیین کنندة هوش افراد است.»[فرهنگ جامع روانشناسی روانپزشکی انگلیسی ـ فارسی پورافکاری، نصرت الله، جلد دوم، نشر فرهنگ معاصر].

همچنین شعاری نژاد کار حافظه را یادآوری و بازشناسی چیزی که قبلاً آموخته یا تجربه شده است، می داند.[ فرهنگ علوم رفتاری، شعاری نژاد، علی اکبر، نشر امیر کبیر]

به طور کلی اموری را که در تقویت حافظه و فهم مۆثرند می توان به چند دسته تقسیم بندی نمود:

 

 

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 54
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 78
  • بازدید کلی : 1,961